30 יום החזר כספי או החלפה - ללא שאלות

סגנונות ליטוש נפוצים

סגנונות ליטוש נפוצים

סגנונות ליטוש נפוצים

בריליאנט- סגנון ליטוש שהמציא מרסל טולקובסקי שהיה מתמטיקאי ויהלומן. סגנון ליטוש המושתת על נוסחה מתמטית המתבססת על תורת האופטיקה וידע על תכונות חומרים שונים. הנוסחה משקללת את כל הנתונים במשוואה וכך ניתן לקבל את מקסימום החזרי אור ברק וזוהר, ליהלום. שיטת הליטוש הזו התחילה בשנת 1919, וגרמה לשינוי משמעותי בתחום היהלומים. בעזרת נוסחת הליטוש הזו, ניתן היה ללטש גם יהלומים קטנים עד אז היו נחשבים כלא ראויים לליטוש. בריליאנט היא צורת ליטוש עגולה. צורת ליטוש זו היא המבוקשת ביותר בתחום טבעות אירוסין, מכיוון שניתן לשבץ יהלום מרכזי ויהלומים צדדים בקלות, בכל עיצוב של טבעת אירוסין.

מדרגות- ליטוש זה הוא בעל מבנה מרובע ומלבני כשאר הליטוש נעשה לאורכה ולרוחבה של האבן, צורת הליטוש שומרת על המבנה המרובע אך בצורה מדורגת, כאשר קרני האור פוגעות ביהלום האבן מקבלת מראה של מדרגות. שילוב של ליטוש מדרגות עם ליטוש בריליאנט מעניק ליהלום גם צורה מיוחדת אך גם את מקסימום הברק והזוהר, שילוב של שני צורות הליטוש הנ"ל נקרא פרינסס בעל צורה מרובעת ומדורגת ובעלת ברק וזוהר.

ניתן לחלק את צורת הליטוש לשתי קטגוריות עיקריות: עגולות ומרבועות. רוב הביקוש בתחום של טבעות אירוסין נוטה לצורות חיתוך עגולות, בעוד שבתכשיטי יהלומים אחרים כגון: צמדים, עגלים, תליונים לא נמצא צורת ליטוש אחת יותר מבוקשת מאחרת.

חוץ מסגנונות הליטוש היותר מוכרים (עגולים ומרובעים), יש צורות ליטוש שונות ומיוחדות שאינן נכללות בתוך קטגוריות אלו צוות ליטוש: כוכב ולב. צורות ליטוש אלו פחות מוכרות, אך ייחודיות מאוד. ליטוש לצורות אלו מצריך יהלום איכותי ובעל מקצוע מיומן מאוד, זוויות הליטוש המיוחדות נחשבו כעבודה קשה מאוד, אך כניסת הלייזר לתחום החיתוך מאפשרת יצירה מדויקת של זוויות סימטריות, ומקלה על ליטוש יהלומים לצרות כגון אלו (כוכב ולב).

כאמור, אם ליטוש יהלומים מעניין אתכם, וודאי תשמחו לשמוע על ליטוש בנייה ירוקה, כלומר בונים ירוק וחושבים ירוק מציעים בית שנבנה בשיטה הירוקה וידידותי לסביבה.

חזרה לבלוג