30 יום החזר כספי או החלפה - ללא שאלות

כל מה שאתם צריכים לדעת על יהלומים סינטטיים

כל מה שאתם צריכים לדעת על יהלומים סינטטיים

בשנים האחרונות אנו רואים כיצד יהלומים סינטטיים תופסים את מקומם של היהלומים טבעיים. ליהלום סינטטי יש יתרונות רבים בהשוואה ליהלום הטבעי, וחובה להכיר אותם. לפני שאתם עושים רכישה של טבעת יהלום, מוטב כי תכירו את האפשרויות הניצבות לפניכם. המומחים של ג'ול מי ישמחו להתאים לכם טבעת יהלום סינטטי בהתאמה אישית בשבילכם.

מה הם יהלומים סינטטיים?

יהלומים סינטטיים הם בעצם יהלומים מלאכותיים שלא נוצרו בטבע אלא במעבדה מיוחדת באופן מבוקר. מדובר על סוג חדש של יהלומים ששינה את המציאות אותה הכרנו. במקום לעבוד קשה על מנת להשיג יהלום, ניתן ליצור אחד כזה בהתאמה אישית. פתרון מעולה עבור גברים ונשים המעוניינים לרכוש טבעת יהלומים במחיר מוזל. הרי את היהלומים הטבעיים קשה להשיג, והם מיוצרים בתהליך שאין לנו שליטה עליו. נציין כי מבחינת המרכיבים של יהלומי מעבדה ויהלומים טבעיים לא קיים הבדל, כך שלמתבונן מהצד היהלומים יראו זהים.

איך יהלומים סינטטיים נוצרים?

חוקרים בחנו היטב את הדרך בה נוצרים יהלומים טבעיים, וניסו לחקות אותה באופן יזום במעבדה. אם יהלומים טבעיים נוצרים בעקבות הלחץ והחום של מעטפת כדור הארץ, יהלומי מעבדה נוצרים בלחץ וחום זהים במעבדה. נכון להיום קיימות שתי שיטות שונות לייצור יהלומי מעבדה – הראשונה נקראתHPHT , ואילו השנייה נקראת CVD.

שיטת  HPHT נחשבת לשיטה המועדפת מכיוון שהיא מדמה את השיטה הטבעית בה נוצרים יהלומים. המדענים לוקחים פלזמה שטוחה של יהלום טבעי, ומעבירים אותה בלחץ גבוה וחום רב. התוצאה דומה מאוד למקור, ולכן לרוב משתמשים בשיטה הזו ליצירת יהלומים המיועדים לטבעות אירוסין.

שיטת CVD היא שיטה מעט שונה המתבססת על אדים כימיים. גם כאן לוקחים פלזמה שטוחה של יהלום טבעי, ומכניסים אותה לתא לחץ המגיע לטמפרטורה של עד 800 מעלות צלזיוס. באופן הזה, הגז הנמצא באוויר מתפרק לפחמן טהור המתלכד עם הפלזמה השטוחה והקטנה. ככל שעובר הזמן, כך היהלום גדל עד הגעתו לגודל הרצוי.

השוואה בין יהלום סינטטי ליהלום אמיתי

המחשבה כי יהלומים סינטטיים פחות עדיפים בהשוואה ליהלומים טבעיים אינה מתכתבת עם המציאות. הגיע הזמן לנפץ כמה מיתוסים בנושא הזה, כאלה שאולי גם אתם חשבתם שהם נכונים. כל עוד אינכם יהלומנים מנוסים, לא תבחינו בהבדלי האיכות בין יהלום טבעי ליהלום סינטטי. כיום אנשי המקצוע המייצרים יהלומי מעבדה עושים זאת בצורה מדהימה, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

בהקשר של עמידות, יהלום סינטטי מיוצר באופן דומה מאוד לדרך מיוצר היהלום הטבעי. המשמעות היא שמבחינת עמידות גם לא תראו הבדל של שמיים וארץ. כל עוד תשמרו על היהלום הסינטטי, כפי שהייתם שומרים על היהלום הטבעי – העמידות שלו תהיה גבוהה מאוד.

למתבונן מהצד לא יהיה מושג איזה סוג של יהלום מהדר את טבעת האירוסין אותה רכשתם. כפי שאמרנו הנראות כמעט זהה, ואף אחד לא יכול במבט מזוין להבין מהו סוג היהלום. כך שמהבחינה הזו אינכם צריכים להיות מודאגים, הסוד יהיה שמור אתכם. אתם תבחרו למי לספר כי מדובר על יהלום סינטטי, ולא על יהלום טבעי כפי שהיה נדמה.

יתרונות של יהלום מלאכותי

  • מחיר לכל כיס – עד לא מזמן היה נדמה כי רכישת טבעת יהלום היא מנת חלקם של בעלי הון בלבד. כיום בזכות כניסתן של טבעות יהלום סינטטי, המחירים יורדים בהתאם. מכיוון שקל יותר לייצר יהלומי מעבדה, המחירים שלהם יהיו זולים יותר. כל אחד יכול להרשות לעצמו לקנות טבעת אירוסין עם יהלום מרשים לבת הזוג.

  • שמירה על הסביבה – בכל רכישה שתעשו יהיה עליכם לחשוב מה היא עושה לסביבה שלנו. תהליך יצירת יהלום טבעי רבוי מלחמות ושפיכות דמים, בטח במדינות עולם שלישי. מבחינתכם טוב שתשקיעו את כספכם בדרך טובה ומוסרית ליצירת יהלומים. כך אתם יודעים כי לא תרמת לשפיכת דמים, ואף אחד לא הסתכן בדרך הזו.

  • התאמה אישית – מכיוון שיהלומים סינטטיים מיוצרים במעבדה, תהיה שליטה מלאה על אופן התגבשותם. זאת אומרת שאתם יכולים לדרוש איזה סוג של יהלום בא לכם על טבעת האירוסין. בזכות השליטה המלאה ניתן יהיה לוודא כי היהלום יעמוד בכל אחת מהדרישות שלכם. התוצאה היא שטבעת האירוסין תראה בדיוק כפי שחלמתם.

 

חסרונות של יהלומים מלאכותיים

  • תפיסה חברתית – לא משנה כמה ננסה להסביר כי יהלומי מעבדה נראים כמו יהלומים טבעיים, התפיסה החברתית נותרת בעינה. כל מי שידע שרכשתם טבעת מיהלום סינטטי יקבל עליכם רושם שלילי. לכן יש כאלה שאינם מספרים כי היהלום שמהדר את טבעת האירוסין הוא בכלל יהלום מעבדה.
  • מכירה חוזרת – יש כאלה המעוניינות להתחדש בתכשיטים חדשים, ובכל פעם מוכרות את התכשיטים הישנים. אם בת הזוג תרצה למכור את טבעת האירוסין, המחיר שלה יהיה נמוך בשוק. אין זה סוד כי חנות תכשיטים שתקנה בחזרה טבעת יהלום מיהלום סינטטי תסכים לשלם סכום זניח יחסית.

 

יהלומים סינטטיים ודרגות ניקיון

חשוב להגיד כי יהלומי מעבדה מדורגים בדיוק על סמך אותם הסטנדרטים כמו יהלומים טבעיים. זהו עוד נתון שמוכיח כי ההתייחסות ליהלומים סינטטיים דומה להתייחסות ליהלומים טבעיים. הדירוג נעשה על סמך ארבעה פרמטרים עיקריים – צבע, חיתוך, ניקיון וקראט. כל עוד היהלום יוצר בתנאים המתאימים, הוא יביא איתו דרגות ניקיון גבוהות. ככל שדרגת הניקיון תהיה גבוהה יותר, כך היהלום עצמו יהיה מרשים יותר. בו בזמן הוא יחזיק מעמד זמן רב, ולא תמצאו את עצמכם נאלצים להחליפו כעבור זמן מה.

איך לוודא שקונים יהלומים סינטטיים איכותיים?

החשש העיקרי בעת רכישת יהלומים סינטטיים היא לרכוש יהלום באיכות ירודה. בשונה מיהלומים טבעיים, שם האיכות הינה אחידה, בהקשר של יהלום סינטטי אין אחידות. לכן ישנם כמה טיפים שימושיים שיכולים לקרב אתכם עוד צעד אל עבר רכישה מוצלחת. ראשית טבעות אירוסין עם יהלומי מעבדה לא רוכשים מכל חנות, חובה לחפש חנות תכשיטים אמינה ומנוסה. הניסיון של האנשים הנמצאים בחנות יסייע לכם לעשות את הבחירה הטובה בשבילכם. תבקשו לראות תעודות המוכיחות את איכות היהלום המהדר את טבעת האירוסין. תעודות אלה יסירו את הספקות, ויאפשרו לכם להיות רגועים בידיעה כי בחרתם נכון.

יהלומי מעבדה רוכשים מג'ול מי

הגעתם למסקנה כי אתם מעוניינים לרכוש טבעת אירוסין מיהלומי מעבדה? זוהי בהחלט החלטה נבונה שתגרום לכם להגשים את החלום בלי לקרוע את הכיס. חנות התכשיטים ג'ול מי מציעה מגוון רחב של טבעות אירוסין מיהלומים סינטטיים ובהתאמה אישית. לכל לקוח תהיה האפשרות לעצב את טבעת האירוסין בהתאמה אישית, ולפי העדפותיה של בת הזוג. בואו להצטרף גם אתם למאות לקוחות מרוצים מכל הארץ שכבר רכשו טבעות אירוסין מיהלום סינטטי!

חזרה לבלוג