30 יום החזר כספי או החלפה - ללא שאלות

טבעות חצי נישואין

טבעות חצי נישואין

טבעות אירוסין מאז ומעולם ייצגו: זוגיות, חתונה, מעמד או יותר נכון לומר סמל חברתי. כשחושבים על טבעת אירוסין עולה אסוציאציה של טבעת עם יהלום מרכזי גדול.

השינויים בתחום העיצובים של טבעות האירוסין שינו מוסכמות בעולם התכשיטים כמו שפעם היה נהוג לחשוב שלערוך חתונה בנמל יפו אירועים זה "פאסה" אך היום יש מגוון רחב של עיצובים שונים בתחום. שימוש באבני חן יקרות שלא היו מזוהות עם טבעות אירוסין עד לפני כמה עשורים, הפכו לחלק בלתי נפרד בתחום, כך גם השינויים בעיצובי הטבעות הכוללים: שיבוץ של אבנים נוספות סביב האבן המרכזית או מצדדיה, עיטורים מיוחדים על גבי הזהב וכדומה. אך היום לא מדובר רק בשינוי במגמת העיצובים, אלא גם טרנד חדש המשמש כחיבור בין טבעת האירוסין לטבעת הנישואין הנקרא - טבעות חצי נישואין.

טבעת חצי נישואין- השם לעיתים גורם לבלבול, מקור השם נובע מכך שטבעת זו היא חלק מטבעת נוספת, כלומר בניגוד לטבעות נישואין או טבעות אירוסין היא אינה נענדת כטבעת בפני עצמה אלא כשילוב עם טבעת אירוסין או טבעת נישואין או מהווה חיבור בין שתיהן.

עיצוב של טבעת חצי נישואין מתחלק לשניים:

טבעת בשילוב טבעת נוספת-טבעת בצורת שורה דקה העטופה יהלומים ומתאימים לה טבעת נוספת, טבעת אירוסין או טבעת נישואין.

טבעת בפני עצמה- טבעת שורה רחבה, בעלת מבנה של טבעת נישואין המעוטרות יהלומים כמו טבעת אירוסין, לכן היא לא קבילה הלכתית לבדה.

מאיפה הגיע הצורך של טבעות חצי נישואין?

הרעיון שעומד מאחורי העיצוב של הטבעת, הוא למעשה לגרום לטבעת הנישואין להראות עשירה ויוקרתית יותר, מכיוון שעל פי היהדות טבעת נישואין חייבת להיות נקיה משיבוצים ועיטורים, טבעת חצי נישואין המתלבשת על טבעת הנישואין ומעניקה לה מראה יוקרתי. מעבר לכך טבעת זו יכולה  לשמש כחיבור בין טבעת אירוסין לטבעת הנישואין ומעניקה מראה מושלם ועתיר יהלומים.

 

 

מתי קונים טבעות חצי נישואין?

בניגוד לטבעת אירוסין שקיבלה את מעמדה דרך מנהג עתיק יומין של הצעות נישואין, טבעת חצי נישואין היא רעיון חדש שהתחיל לפני שנים ספורות מתוך החיפוש להעשיר את טבעת נישואין או לחבר בין טבעת האירוסין לטבעת הנישואין שלרוב עונדים אותן על אותה האצבע. בתחילה היה נהוג לרכוש את טבעת זו לאחר החתונה, אבל עם הזמן, שהתחיל הביקוש והפרסום של טבעות אלו, נרכשו טבעות אלו במעמד רכישת טבעות נישואין, כך ניתן ליצור את השילוב המושלם. טבעת חצי נישואין וטבעת נישואין שכולן מתאפיינות באותו קו עיצובי מבחינת צבע הזהב ושילוב של שיבוץ יהלומים, שיכול גם להוות את החיבור בין טבעת אירוסין משובצת יהלומים לבין טבעת הנישואין הנקייה. 

חזרה לבלוג