30 יום החזר כספי או החלפה - ללא שאלות

המשמעות של חבר בורסת הילומים

המשמעות של חבר בורסת הילומים

בורסת היהלומים הישראלית הינה אחד ממרכזי הסחר ביהלומים הגדולים והמרכזיים בעולם. המדובר בחברה פרטית שאופייה ציבורי, אשר מאגדת למעלה משלושת אלפים וחמש מאות חברות וחברי בורסה, אשר עוסקים בכלל שלבי היצור והמסחר ביהלומים, לרבות ייבוא יהלומים, ליטוש יהלומים ומסחר ביהלומים. כלומר, הבורסה מאגדת בין שורותיה את כלל הגורמים שעוסקים בענף היהלומים במדינת ישראל, לרבות מתווכים, סוחרים, יצואנים, יבואנים, מנקדים, בוקעים, מנסרים, מעבדים, מלטשים, מנקדים ועוד. 

ראוי להדגיש כי לא כל בעל חנות תכשיטים היושב במתחם הבורסה ברמת גן הינו חבר בורסה ליהלומים. חבר בבורסה ליהלומים הינו אדם הנושא תג חבר, אשר מקנה לו כניסה חופשית לבורסה וכן מעבר חופשי בין בנייני הבורסה המרכזיים, יהלום, נועם, שמשון ומכבי. בנוסף לכך, לחבר בורסה ליהלומים זכות להשתתף במסחר ביהלומים אשר מתבצע באולם המסחר. כתוצאה מכך, רכישת יהלום אצל חברות יהלומים בבורסה טומנת בחובה מספר יתרונות משמעותיים.  

לדוגמה, חברי הבורסה כפופים לחובות ותקנות ייחודיות. לדוגמה, חברי הבורסה מסכימים כי המסחר שהם עורכים ביהלומים יבוצע על פי הוראותיו של תקנון הבורסה, אשר מפרט את תהליך המסחר התקין ביהלומים, משלב הצגתה של הסחורה ומתן הצעת מחיר ועד לאופן שבו מסוכמים בסופו של דבר פרטיה של העסקה. 

בפסקאות הבאות נציג מספר סיבות לרכישת יהלומים באופן ישיר מחברות יהלומים בבורסה.

גישה ישירה ליהלומים

רק לחבר בורסה ליהלומים, אשר מקבל גישה לבורסה עצמה (להבדיל ממתחם הבורסה) ישנה גישה ישירה למקורותיהם הראשוניים של מגוון יהלומים מלוטשים או גולמיים. לכן, רכישה מחבר בורסה ליהלומים או מחברות יהלומים בבורסה, משמעה רכישה מן המקור. 

חבר בורסה ליהלומים

מומחיות וייעוץ

חברות יהלומים בבורסה מהוות בדרך כלל גופים מומחים ליהלומים, ואף לעתים כוללות גמולוגים מוסמכים. לכן, ביכולתן לספק ללקוחות מידע מקצועי והסברים החיוניים לביצועה של רכישת יהלומים. על פי רוב, לאנשי מכירות המועסקים בחנויות סטנדרטיות אין את המומחיות והידע הנדרש על מנת ללוות לקוחות פרטיים בעת בחירת יהלום, בהשוואה לחבר בורסה ליהלומים.

אתיקה ושקיפות

חבות יהלומים בבורסה שומרות על סטנדרטים גבוהים של שקיפות ואתיקה מול הלקוח. סטנדרטים אלה באים לידי ביטוי במספר אספקטים מרכזיים. ראשית, חבר בורסה ליהלומים מחזיק לרוב בתעודת גמולוג ממכונים מוכרים. שנית, לחבר בורסה ליהלומים מידע מלא על אודות מקורו של היהלום הנמכר. כך, כאשר לקוח קונה יהלום מחבר בורסה ליהלומים, הוא יכול להיות בטוח שהוא מקבל מענה מדויק על שאלות כמו האם מדובר ביהלום טבעי לחלוטין, האם הוא עבר סוג כלשהו של טיפול או ניקוי ועוד.

ואכן, חברים בבורסת היהלומים מחויבים לכללי ונהלי הבורסה וכן לכללי אתיקה מקצועיים שנובעים מן העובדה שבורסת היהלומים בישראל הינה חלק מן הפדרציה העולמית הכוללת את כל בורסות היהלומים המרכזיות. 

הפדרציה של בורסות היהלומים בעולם הינה התאחדות שמקום מושבה הוא באנטוורפן בבלגיה, וחברות בה שלושים בורסות מסחר, ביניהן אף הבורסה ליהלומים הישראלית. ההתאחדות הוקמה בשנת 1947 בעיר אנטוורפן, במטרה לספר מקום מסחר משותף לבורסות היהלומים השונות, תוך ניסוח של כללי מסחר. עם הבורסות ליהלומים החברות בפדרציה ניתן למנות את הבורסה ברמת גן, בניו יורק, בלונדון, ביוהנסבורג, במומבאי ועוד. לכן, רכישה מבורסה הכפופה לכללי הפדרציה העולמית מבטיחה שהאינטרסים שלכם ישמרו. 

אפשרויות התאמה אישית

לחב בורסה ליהלומים ולחברות יהלומים בבורסה יש על פי רוב מבחר גדול במיוחד של יהלומים (בין אם יהלומים משובצים ובין אם יהלומים שאינם משובצים) אשר מבטיחים ללקוח ליהנות מעיצובים בהתאמה אישית בדרך קלה ונוחה יותר. זאת, להבדיל מחנויות סטנדרטיות, שבהן ניתן לבחור יהלום מתוך המלאי המצוי בתצוגה, ללא אפשרויות התאמה אישית ועיצוב. לאור העובדה שטבעת אירוסין בעיצוב אישי מהווה מתנה אישית, המסמלת את מערכת היחסים הייחודית בין בני הזוג, מדובר בהבדל חשוב שיש לתת עליו את הדעת.

 

איכות ותעודות

חברי בורסה יכולים להציע יהלומים באיכות גבוהה יותר, מאחר שיש להם גישה ישירה למגוון רחב יותר של ספקים. בנוסף לכך, יהלומים הנמכרים על ידי חברי הבורסה מלווים על פי רוב בתעודות גמולוגיות ממוסדות בינלאומיים, אשר מעידות על איכותם ועל נתוניהם הייחודיים. תעודות אלה חשובות במיוחד הן לצורך הערכת שוויים של היהלומים הנמכרים והן לצורך קבלת ביטוח מתאים. 

שירות אחרי קנייה 

רכישת יהלום מחבר בורסת היהלומים אינה טומנת בחובה רק גישה ישירה למגוון רחב של יהלומים איכותיים, ייעוץ מקצועי ושירות אמין, אלא גם מגוון שירותי לאחר קנייה. עם השירותים לאחר קנייה שמציעים חברי בורסה ניתן למנות אפשרות לתיקונים קלים או מורכבים ואף שירות הערכת עלות במקרה של מכירה חוזרת של היהלום. 

מחפשים את טבעת היהלום המושלמת עבור אהבת חייכם? ג'ול מי כאן בשבילכם, על מנת שתוכלו להפוך את החלום למציאות. עם ניסיון רב שנים בתחום, מאות ביקורות של לקוחות מרוצים ודירוג ממוצע של 4.8 כוכבים, ג'ול מי נותנת לכם את הביטחון שאתם בידיים טובות. כל יהלום שאנו משווקים מדורג על ידי המעבדות הגמולוגיות המובילות בעולם (IGL/GIA/IGI), כך שתוכלו להיות בטוחים באיכות ובמקוריות שלו.

בג'ול מי אנו מאמינים שכל טבעת אירוסין צריכה להיות ייחודית כמו האהבה שהיא מסמלת. לכן, אנו מציעים לכם שירות עיצוב אישי, שבו תוכלו לבחור את גודל היהלום, צבע הטבעת, צורתה ועוד, בהתאם לטעמכם האישי ולרצונותיה של בת הזוג שלכם, ולקבלה בתוך עשרה ימי עסקים בלבד. אנו מזמינים אתכם להתרשם ממבחר הטבעות המרהיבות שלנו בחנות תכשיטים עם אולם תצוגה לטבעות אירוסין ונישואין, שם תוכלו לקבל ייעוץ מקצועי מאנשי צוות מנוסים.

שאלות ותשובות

  • האם טבעות אירוסין מחבר בבורסה ליהלומים יותר יקרות?
    • בעוד שמקובל לחשוב שרכישת יהלום מחבר בורסה יקרה יותר, בפועל ניתן למצוא אצל חברי בורסה יהלומים במחירים תחרותיים, ואף זולים יותר מאשר בחנויות תכשיטים רבות. זאת, מאחר שחברי בורסה נהנים מכוח קנייה משמעותי ויכולים להציע ללקוחותיהם מחירים סיטונאיים. לכן, ככלל, אם יהלום הנרכש מחבר בבורסת היהלומים הוא יקר יותר מיהלום הנמכר בחנות סטנדרטית, ניתן להניח שהדבר מעיד על כך שהיהלום שנרכש מן החנות המקבילה הוא מאיכות ירודה ואינו עומד בסטנדרטים מחמירים.
  • איפה הכי כדאי לקנות טבעת אירוסין?
    • הבחירה היכן לקנות טבעת אירוסין היא החלטה חשובה, ויש לקחת בחשבון מגוון גורמים כמו התקציב העומד לרשותכם והסגנון האישי שלכם. ככלל, לרכישת טבעת אירוסין מחבר בבורסה ליהלומים מגוון רחב של יתרונות. ראשית, חברי בורסה נהנים מגישה ישירה למגוון עצום של יהלומים באיכות גבוהה, הן גולמיים והן מלוטשים, במחירים תחרותיים. שנית, חברי בורסה הם בדרך כלל מומחים ליהלומים, ואף גמולוגים מוסמכים, ויכולים להעניק לכם ייעוץ מקצועי לאורך כל תהליך בחירת היהלום, החל מהגדרת התקציב ועד להתאמת היהלום המושלם. שלישית, חברי בורסה כפופים לחובות ותקנות אתיות מחמירות, וחייבים לחשוף בפניכם את כל המידע הרלוונטי אודות היהלום, לרבות מקורו, מאפייניו, טיפולים שעבר ועוד. 
  • למה חשוב לקנות יהלומים מחבר בבורסת היהלומים?
    • פרט לעובדה שלחברי בורסת היהלומים יש גישה למגוון אדיר של יהלומים, חברי בורסה רבים מציעים שירותים לאחר רכישה שמקביליהם אינם מציעים, כמו תיקון והערכת עלות במכירה חוזרת ועוד.



חזרה לבלוג